ΝΕΑ

Πειραιάς: Θανατηφόροι αέριοι ρύποι στο λιμάνι

Πειραιάς: Θανατηφόροι αέριοι ρύποι στο λιμάνι

Πέντε προτάσεις για τον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από την παράταξη "Αλλάζουμε τον Πειραιά για Ολους και Ολες" - Ηλεκτροδότηση και "κόφτη" στα κρουαζιερόπλοια ζητά ο Γ.Γαβρίλης

Πέντε προτάσεις για τον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από το λιμάνι καταθέτει η δημοτική παράταξη "Αλλάζουμε τον Πειραιά για Ολους και Ολες" καθώς το πρόβλημα της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης του Πειραιά από τις ναυτιλιακές δραστηριότητες επανέρχεται, με επιτακτικό τρόπο, στο προσκήνιο, ενόψει και της καλοκαιρινής περιόδου. Επομένως, όπως αναφέρει, αναδεικνύεται η ανάγκη να ληφθούν, χωρίς άλλη καθυστέρηση, μέτρα περιορισμού της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τα πλοία.
Το πρόβλημα αναδείχθηκε από έρευνα της γερμανικής περιβαλλοντικής οργάνωσης NABU σύμφωνα με την οποία το λιμάνι του Πειραιά έχει τη μεγαλύτερη ατμοσφαιρική ρύπανση σε σχέση με τα περισσότερα ευρωπαϊκά λιμάνια της Μεσογείου, παρουσιάζοντας συγκεντρώσεις οξειδίων του αζώτου διπλάσιες από τα όρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μεγάλες είναι επίσης, οι συγκεντρώσεις μαύρου άνθρακα (αιθάλης)  ενώ ο καπνός από τα φουγάρα εισχωρεί στις γειτονικές συνοικίες, κυκλικά στο λιμάνι του Πειραιά και καθώς υπάρχει πυκνή δόμηση και ψηλά κτίρια οι ρύποι μπαίνουν μέσα στα σπίτια.

Πέντε προτάσεις

"Γιατί μας ενδιαφέρει; Διότι σύμφωνα με στοιχεία, που παρουσιάστηκαν, στην Ελλάδα σημειώνονται κάθε χρόνο περίπου 15.500 πρόωροι θάνατοι λόγω ατμοσφαιρικής ρύπανσης!" τονίζει η δημοτική παράταξη επαναφέροντας το θέμα της άμεσης λήψης μέτρων. Συγκεκριμένα προτείνει:
1. Να προχωρήσει η ηλεκτροδότηση αρχικά των πλοίων της κρουαζιέρας από τη στεριά κατά την διάρκεια της παραμονής τους στο λιμάνι και να εξεταστεί η επιβολή ανώτατου αριθμού κρουαζιερόπλοιων («κόφτη»), που μπορούν να εισέρχονται καθημερινά στο λιμάνι.
2. Να αποφορτιστούν οι οδικοί άξονες γύρω από το λιμάνι με έργα (υπογειοποίηση γραμμών του «ηλεκτρικού» διαπλάτυνση εισόδου- εξόδου της πόλης) και παρεμβάσεις (δημιουργία εσωτερικού «διαδρόμου» μέσα στο λιμάνι με ηλεκτρικά λεωφορεία για τη σύνδεση του τομέα κρουαζιέρας με την Ακτή Βασιλειάδη).
3. Να τηρηθεί αυστηρά η νομοθεσία για την απαγόρευση εκαπνισμών από τα πλοία μέσα στο λιμάνι και να γίνουν έλεγχοι για την ποιότητα των καυσίμων, που χρησιμοποιούνται.
4. Να επανακαθοριστούν τα δρομολόγια των πλοίων της ακτοπλοΐας, ώστε να σταματήσει το φαινόμενο των ταυτόχρονων αναχωρήσεων και αφίξεων πλοίων, που προκαλεί μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο γύρω από το λιμάνι.
5. Να μη μεταφερθούν νέες  εμπορικές δραστηριότητες εντός του λιμανιού δημιουργώντας πρόσθετη κυκλοφοριακή επιβάρυνση.
"Η πόλη δεν μπορεί να μένει αδρανής σε αυτό το πρόβλημα! Έχει λόγο και πρέπει να διεκδικήσει μέτρα για την ποιότητα ζωής" λέει με έμφαση ο κος Γαβρίλης ο οποίος έχει ασχοληθεί και ως Αντιπεριφερειάρχης Πειραιώς με το πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης συγκαλώντας συσκέψεις με τη συμμετοχή καθηγητών Πανεπιστημίου.

Κάθε Τρίτη σε όλα

τα περίπτερα, σε

όλη την Ελλάδα με

την Ελεύθερη Ώρα.

Please fill the required field.