Του Γιάννη Τσαβαρή
"Σε εγχειρίδιο "Απαντήσεων", για συνήθη ερωτήματα που της υποβάλλονται και έχει δημοσιοποιήσει τις απαντήσεις στο διαδίκτυο, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (egxeiridio_O.pdf), αναφέρει::
- Χορηγείται στον αιτούντα έγγραφο με τον χαρακτηρισμό "εμπιστευτικό";;
" Ο χαρακτηρισμός από τη Διοίκηση ενός εγγράφου ως ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΟ, δεν συνιστά , αφ' εαυτού, απόρρητο προβλεπόμενο από ειδικές διατάξεις και κατά συνέπεια ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΟΓΟΣ ΑΠΟΡΡΙΨΗΣ του αιτήματος, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ 3 του άρθρου 5 του Κ.Δ.Δ., εκτός αν το έγγραφο αφορά σε θέμα, η γνωστοποίηση του οποίου μπορεί, ενδεχομένως να προκαλέσει βλάβη του δημοσίου συμφέροντος."
Άρα Δήμαρχε, το ΜΟΝΟ που προστατεύει η ΜΗ ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ της ΕΚΘΕΣΗΣ των Ελεγκτών στους αποδέκτες που αυτοί επιλέγουν,είναι ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΟΥ ΣΥΜΦΕΡΟΝ και τίποτα περισσότερο!!!
Όπως γνωρίζεις (νομικός γαρ), ΜΟΝΟ για λόγους προστασίας του δημοσίου συμφέροντος, δεν θα μπορούσε κάποιος να γίνει αποδέκτης της εν λόγω έκθεσης!!
Στην προκειμένη περίπτωση όμως, ΑΝΤΙΘΕΤΑ , η προστασία του δημοσίου (δημοτικού ) συμφέροντος ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΤΑΙ, με την κοινοποίηση της Έκθεσης - ανάλογα με την περίπτωση του ευρήματος - στα μέλη του δημοτικού συμβουλίου, της Δημοτικής Επιτροπής και διοικητικών παραγόντων - σύμφωνα με τα προτεινόμενα (αποδέκτες), από τους ίδιους τους Ελεγκτές!!!
Ο λόγος είναι προφανής, αφού τα μέλη του Δ.Σ και της Δ.Ε είναι τα όργανα που αποφασίζουν αδιαλείπτως, για την οικονομική και όχι μόνο δράση του δήμου, αλλά και οι υπηρεσιακοί παράγοντες που αποτελούν την ατμομηχανή του δήμου και γι'αυτό θα πρέπει να έχουν πλήρη, ορθή και έγκαιρη γνώση!!!
Με δεδομένα:
α. Την Έκθεση των Ελεγκτών
β. Τον ν.4412/16, άρθρο 118 (όπως έχει τροποποιηθεί με το άρθρο 50 του ν. 4782/2021 και ισχύει) και
γ. Τον "ποταμό" των "Απευθείας Αναθέσεων" που έχει υπογράψει ο δήμαρχος τα τελευταία χρόνια
Ερωτώ δημόσια τον δήμαρχο:::
- Κύριε Παναγόπουλε , είναι γνωστό ( και λόγω επαγγέλματος) ότι άγνοια νόμου δεν δικαιολογείται, γι'αυτό θα ήθελα δημοσίως να απαντήσετε τα εξής:
- Όταν υπογράφατε τις ατέλειωτες (αριθμητικά) Απευθείας Αναθέσεις τα τελευταία χρόνια , είχατε λάβει υπόψη σας την παρ. 4 του άρθρου 118 του ν. 4412/2016 και συγκεκριμένα το εδάφιο
"Μετά από την υπογραφή της σύμβασης, ο ανάδοχος ή ελεγχόμενο από αυτόν φυσικό ή νομικό πρόσωπο δεν δύναται να συνάψει σύμβαση του παρόντος άρθρου ( Δηλαδή Απευθείας Ανάθεση)με την αυτή αναθέτουσα αρχή για διάστημα 12 μηνών";;;
- Πόσες φορές,με ποιούς ανάδοχους , για ποιά αντικείμενα (έργα, μελέτες, υπηρεσίες) και για ποιό ύψος οικονομικού προϋπολογισμού ανά περίπτωση καταστρατηγήσατε το ανωτέρω εδάφιο;;;
- Έχει συμβεί το ίδιο και με τους προέδρους των άλλων Νομικών προσώπων (Λιμενικό Ταμείο - ΑΚΟΙΠΟΠ) μέχρι την 31-12-2023;;;
- Γνωρίζεις ότι ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σαλαμίνας, έχει αποφασίσει παροχή υπηρεσίας ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ με δύο Απευθείας Αναθέσεις, στον ίδιο ανάδοχο σε διαστήματα δέκα ημερών εντός του 2024;;;
- Πόσες Απευθείας Αναθέσεις από τον ποταμό των τελευταίων ετών μπορεί να ελέγχονται για "τεχνητή" κατάτμηση;;;
- Έχετε λάβει υπόψη σας στις αναρίθμητες Απευθείας Αναθέσεις που έχετε κάνει, την παράγραφο 5, του άρθρου 118, του
ν. 4412/2016 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει , για το όριο του 10% ανά έτος;;;
Είναι ναί η όχι, η Απευθείας Ανάθεση κατά παρέκκλιση διαδικασία και θα πρέπει να αποφεύγεται αν δεν τεκμηριώνεται;;;
Πότε θα ενημερώσετε το σώμα του Δημοτικού Συμβουλίου για την πορεία του Ελέγχου ;;;
Πότε επιτέλους θα πράξεις -έστω για μια φορά -τα <<δέοντα>>;;;